הדבר החשוב ביותר בכל טיול שנתי הוא שהילדים יחזרו בשלום. אף אחד לא מעד, לא לקה בקלקול קיבה, לא הלך לאיבוד, אף אחד לא עשה פוגרום בשום מתקן שהיה בדרך. מעל ראשי התלמידים, זה עיקר ענינו של כל הורה, מנהל, מורה ומדריך, ונהג האוטובוס. בטיולים מן המרכז לאילת דרך כבישי הנגב הארוכים, הרגע המסוכן ביותר הוא רגע הפריקה מן האוטובוס בכל תחנה ועצירה.
הכורח לשבת חגורים במושבי האוטובוס ללא תנועה עומד בניגוד להתרגשות של הטיול. האדרנלין של שלהוב הדדי בין 50 תלמידים מטיילים אינו יכול להתפרק בתנועתיות, ולא נוצר במוח מספיק סרוטונין כדי לאזנו.
בטיחות הטיול תלויה בשליטה של המדריך והמורה והנהג בקבוצת הילדים או נוער בכל רגע של הטיול.
וויסות האנרגיה של הקבוצה נועד למנוע רגע שבו עם העצירה של האוטובוס ייפרצו ממנו התלמידים כמסת אדם חסרת שליטה, מגורה ומוכת תזזית, אחרי שעה ומחצה של נסיעה וישיבה חגורה.
טיולים שיוצאים מן המרכז לאילת נחלקים לשני סוגים: כאלה שנעים מתחנת האכלה אחת לשנייה,
ועל כן ייבחרו בנתיב של כביש הערבה. עידוד התלמידים לצרוך כמויות של סוכרים ומלחים והצטיידות בחטיפים ממתן לכאורה את ההיפר אקטיביות של מי שלפניו עוד כמה שעות נסיעה עד אילת.
החלק האחר בוחרים להימנע מכך, מודעים לעצמם ושומרי משקל, ויעדיפו את הכביש הישן דרך מצפה רמון.
כפיצוי לחוסר התנועה שבנסיעה באים טלטולי האוטובוס בכביש המפותל, הנוף הדרמטי שמבעד לחלונות, ועצירה ארוכה של הינפשות במצפה רמון לשם טיול רגלי בטיילת המכתש. עצירה ארוכה במקום היא אפשרית כגירוי ויעילה עבור כולם. עבור נהג האוטובוס ששעה קלה בבדידות האוטובוס ללא תנועה מאפשרת לו לחזור לעשתונותיו אחרי שעות של רעש דיבורים, צחוק ותזזית,ריכוז בדרך. שעה קלה של הרפיה עבור המורים והמשגיחים שמשתרכים מאחורי התלמידים ומעבירים את השליטה למדריך המקומי. שעה של תנועתיות שבהליכה על שביל כבוש, או התרגשות קלה בשל ירידה במדרון שביל ישראל, או טיפוס להר הגמל.
המטרה האמיתית של כל קבוצת מטיילים בטיילת המכתש, בכל אוטובוס שפרק את התלמידים בקצה אחד של נחל ערוד ואיסופם בקצהו האחר, היא וויסות המתח שבנסיעה, התרעננות וחידוש הנשימה.
לא ההסברים של המדריך על מורשת המקום, או על ההיווצרות הגיאולוגית של המכתש, אלא עצם ההליכה והרפיית המתח. התארגנות מחדש של הדינאמיקה הקבוצתית לקראת נחיתה רכה באילת.
פעילות טאי צ'י אשר משולבת בטיול רגלי מעצימה את האפקט של הרפיה והשקטה, לצידם של הנוף וההליכה. טאי צ'י הוא קודם כל התעמלות מדיטאטיבית,מושכלת ומתוחכמת. התנעת הגוף בתנועות מוגדרות , בשלבים ברורים, בתהליך מאוזן בין האצת מחזור הדם נשימה ושרירים ובין הימנעות מהיפראקטיביות וגירוי ייתר של המערכת העצבית. הימנעות מאוטומטיות של תנועה או קפיאה מתישה ביציבה בודדת, מול הימנעות משיאים של ריגשה. באמצע יש איזון של תנועה שלווה, מתמדת ורצופה, שיש לה התחלה, אמצע וסוף.
הכורח לשבת חגורים במושבי האוטובוס ללא תנועה עומד בניגוד להתרגשות של הטיול. האדרנלין של שלהוב הדדי בין 50 תלמידים מטיילים אינו יכול להתפרק בתנועתיות, ולא נוצר במוח מספיק סרוטונין כדי לאזנו.
בטיחות הטיול תלויה בשליטה של המדריך והמורה והנהג בקבוצת הילדים או נוער בכל רגע של הטיול.
וויסות האנרגיה של הקבוצה נועד למנוע רגע שבו עם העצירה של האוטובוס ייפרצו ממנו התלמידים כמסת אדם חסרת שליטה, מגורה ומוכת תזזית, אחרי שעה ומחצה של נסיעה וישיבה חגורה.
טיולים שיוצאים מן המרכז לאילת נחלקים לשני סוגים: כאלה שנעים מתחנת האכלה אחת לשנייה,
ועל כן ייבחרו בנתיב של כביש הערבה. עידוד התלמידים לצרוך כמויות של סוכרים ומלחים והצטיידות בחטיפים ממתן לכאורה את ההיפר אקטיביות של מי שלפניו עוד כמה שעות נסיעה עד אילת.
החלק האחר בוחרים להימנע מכך, מודעים לעצמם ושומרי משקל, ויעדיפו את הכביש הישן דרך מצפה רמון.
כפיצוי לחוסר התנועה שבנסיעה באים טלטולי האוטובוס בכביש המפותל, הנוף הדרמטי שמבעד לחלונות, ועצירה ארוכה של הינפשות במצפה רמון לשם טיול רגלי בטיילת המכתש. עצירה ארוכה במקום היא אפשרית כגירוי ויעילה עבור כולם. עבור נהג האוטובוס ששעה קלה בבדידות האוטובוס ללא תנועה מאפשרת לו לחזור לעשתונותיו אחרי שעות של רעש דיבורים, צחוק ותזזית,ריכוז בדרך. שעה קלה של הרפיה עבור המורים והמשגיחים שמשתרכים מאחורי התלמידים ומעבירים את השליטה למדריך המקומי. שעה של תנועתיות שבהליכה על שביל כבוש, או התרגשות קלה בשל ירידה במדרון שביל ישראל, או טיפוס להר הגמל.
המטרה האמיתית של כל קבוצת מטיילים בטיילת המכתש, בכל אוטובוס שפרק את התלמידים בקצה אחד של נחל ערוד ואיסופם בקצהו האחר, היא וויסות המתח שבנסיעה, התרעננות וחידוש הנשימה.
לא ההסברים של המדריך על מורשת המקום, או על ההיווצרות הגיאולוגית של המכתש, אלא עצם ההליכה והרפיית המתח. התארגנות מחדש של הדינאמיקה הקבוצתית לקראת נחיתה רכה באילת.
פעילות טאי צ'י אשר משולבת בטיול רגלי מעצימה את האפקט של הרפיה והשקטה, לצידם של הנוף וההליכה. טאי צ'י הוא קודם כל התעמלות מדיטאטיבית,מושכלת ומתוחכמת. התנעת הגוף בתנועות מוגדרות , בשלבים ברורים, בתהליך מאוזן בין האצת מחזור הדם נשימה ושרירים ובין הימנעות מהיפראקטיביות וגירוי ייתר של המערכת העצבית. הימנעות מאוטומטיות של תנועה או קפיאה מתישה ביציבה בודדת, מול הימנעות משיאים של ריגשה. באמצע יש איזון של תנועה שלווה, מתמדת ורצופה, שיש לה התחלה, אמצע וסוף.
צפריר יצחק מורה לחינוך יציבה במצפה רמון ואונ' בן גוריון. טאי צ'י ושיטת אלכסנדר.
מדריך טיול טאי צ'י יציבה בטיילת המכתש,לבני נוער וסדנאות מנהלים.
נייד 0507184945 דוא"ל yetsiva@actcom.co.il
מדריך טיול טאי צ'י יציבה בטיילת המכתש,לבני נוער וסדנאות מנהלים.
נייד 0507184945 דוא"ל yetsiva@actcom.co.il